Projecte educatiu

PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE INS LA VALIRA

LÍNIES GENERALS D’ACTUACIÓ

1. Desenvolupar el model competencial del currículum per a l’educació secundària obligatòria del Departament d’Ensenyament.
  2. Seguir una línia de continuïtat i de treball conjunt amb l’Escola la Valira.
  3. Crear un centre participatiu, obert a les famílies i a l’entorn.
  4. Treballar per projectes i per àmbits.
  5. Donar una gran importància de l’atenció individual de l’alumnat. Hi haurà un tutor/a per cada grup classe i tutors/es individuals que ajudaran el tutor de grup en aquesta tasca. Tot el professorat del centre serà tutor individual d’un grup d’alumnes, inclosos els membres de l’equip directiu. Hi haurà un espai setmanal on el tutor/a personal pugui parlar amb el seu alumnat.
  6. Impulsar l’ensenyament de l’anglès i d’una segona llengua estrangera. S’impartirà en anglès una/es de les matèries no lingüístiques i oferirem el francès dins la franja de les matèries específiques d’oferta obligatòria.
  7. Impulsar la lectura, com a font de plaer i també com a mitjà bàsic per a trobar informació. S’impulsarà la creació d’una biblioteca escolar amb lectures diverses adaptades a tots els nivells.
  8. Treballar per grups heterogenis, tenint present l’alumnat amb dificultats d’aprenentatge o l’alumnat d’altes capacitats. Si s’escau, es faran adaptacions curriculars o metodològiques per tal que tot l’alumnat pugui seguir els seus ritmes d’aprenentatge.
  9. Participar en els projectes o activitats de l’Escola o del municipi: Pla d’Entorn, Pla Català d’Esport a l’Escola, Escoles Verdes, Projecte Biblioteca, etc.