Nous instruments a La Serra: la història d’un missatge viral

Reportatge creat per: Romayssae Derouichi 3rB

Aquest estiu, l’Institut La Serra, el nostre institut, encara no tenia algun material nou d’aprenentatge. L’equip docent va pensar en oferir l’assignatura de Música. Però van veure que encara no teníem instruments musicals al nostre institut. Van pensar a comprar-los, però eren necessaris moltíssims instruments per a tots els alumnes, i a sobre, cada un dels instruments costava moltíssim. L’institut no estava preparat per incorporar-los en aquest moment ni tots de cop. La segona proposta era fer que els pares compressin els instruments, però es van adonar que no ho podien fer, perquè per a la majoria de pares dels alumnes era un pressupost bastant alt.

Llavors un dels professors, en Marc Gibert, professor de Música, va tenir una idea i la va posar en pràctica. La idea que va tenir i va fer era la següent: En Marc va escriure un missatge a xarxes socials i Whatsapp, en el qual explicava la situació en la qual estava el nostre institut, incloent-hi la falta d’instruments, i llavors el va començar a enviar a als seus contactes. Demanava que si tenien missatges que no necessitessin en aquell moment, podien donar-los a l’institut. Aquesta gent el passava a més i més gent encara, fins que el missatge es va fer viral i va arribar a milers de persones. I amb moltíssima sort i amb moltíssim èxit el missatge va arribar a gent que es va posar en contacte amb ell, ja que molts tenien alguns instruments que no necessitaven i els hi semblava bé donar-los per a l’institut.

Aquesta gent de diferents pobles i ciutats de Catalunya, va parlar a través del mòbil amb en Marc i ell va anar fins a les cases per anar a buscar cada vegada més i més instruments (amb una justificació que demostrava que els instruments eren per a un institut i no per a ell). Dita i feta la meravellosa idea de la matèria de Música: a l’inici de curs va portar tots els instruments recollits. Ara tots els alumnes que fan l’assignatura estan gaudint i fent ús dels instruments. Tot per a una manera d’aprenentatge útil i aprofitosa. I li donem les gràcies al nostre expert en música per a la seva idea tan bona.

A continuació, una entrevista amb en Marc perquè ens expliqui la seva experiència:

ENTREVISTA AL MARC

Per què vas decidir convertir-te en un professor i a més expecificament  de Música?

Vaig decidir fer-me professor de música,perquè crec que la música es una de les coses més bones a aprendre.

Què  t’aporta la mùsia personalment?

La música personalment aporta tranquil·litat, pau mental i molt alegria.

Quin tipus de música t’agrada?

M’agrada la música de gènere de jazz, la clàssica i les músiques del món.

Què  et va fer pensar en els instruments que li falten al institut?

Doncs vaig pensar que puc aconseguir instruments ja que un veí em va oferir una guitarra, i apartir d’aquí se’m va succeir l’idea de que podia aconseguir molts més instruments.

Penses que és lo mateix treballar amb o sense instruments a l’assignatura de Música?

No, treballar amb instruments és molt més dinàmic i més divertit, i llavors això ho fa més divertit i es un mètode d’aprenentatge més bo.

Com se t’ha acudit aquesta idea tan exitosa per poder comprar aquests instruments tan  profitossos?

En Marc i La Paula, que va portar a l’institut una guitarra donada per una amiga.

Se m’ha acudit pensant en que en missatge es una manera més rapida i d’arribar a molta gent.

Penses que si no haguessin aconseguit els instruments, era necessari tenir-los?

Si, era necessari tenir més instruments, però no feien falta tenir-ne tants, ara tenim uns cinquanta instruments.

Què creus que aportes al institut La Serra com a professor?

Doncs aporto col·laboració, amor per la música i alegria.

GRÀCIES, ETS UN GENI MARC !