6.- COM FEM RECERCA?

MERCAT DE RECERCA

El gimnàs de l’institut és l’escenari del Mercat de la Recerca, que consisteix en una trobada entre els alumnes de 1r de batxillerat i el professorat per tal de començar els treballs de recerca. Les consultes als professors dels diferents àmbits, per afinar tan el tema que escullen pel Treball de recerca de batxillerat, com la hipòtesi que volen verificar com els objectius que es plantegen aconseguir.

PROGRAMES ARGÓ (UAB) i FORCES (UB)

• El professorat de la UAB, a través del Programa ARGÓ, proporciona propostes de temes i assessorament per a fer el treball de recerca de Batxillerat. Les places són limitades. Des del Programa Argó se selecciona l’alumnat que rebrà l’assessorament, tenint en compte la qualificació de l’ESO i la repartició per centres educatius. El dilluns 10 de febrer, els 3 alumnes seleccionats del nostre institut van estar convidats a la presentació pública dels assessoraments, a les instal·lacions de la UAB.
  • El Programa FORCES (foment de la recerca als centres de secundària) està organitzat per la UB. Investigadors de la universitat supervisen i ajuden als alumnes de 2n de batxillerat en els seus treballs de recerca

TREBALLS DE RECERCA PREMIATS

Alguns treballs de recerca premiats:

Oussama Lahhit

Va resultar premiat en el certamen Richi Talent 2017 en la seva primera edició amb el treball titulat “Toxicitat del tributilestany (TBT) en el peix zebra i la seva influència en l’expressió dels gens”.El premi va consistir en una estada de tres setmanes a Boston en un campus del MIT. Els tutors van ser la Lourdes Vizcaíno i el Carles Sanchiz.

Aquest premi va tenir repercussió mediàtica:

Al web de l’Ajuntament de Vic

Al nou 9 TV

Abel Benito va guanyar el premi UB-Ferran Adrià amb Gallina Blanca, per ser el millor treball dels relacionats amb el fet alimentari. Aquestes imatges corresponen a la cerimònia de lliurament al Campus de l’alimentació de Torreribera.