3.- QUÈ FEM?

lectura matinal,

booktubers….

LLIGA DE DEBATS

La Lliga de Debats és una competició d’oratòria en la qual participen equips d’estudiants de 4t d’ESO i batxillerat d’arreu del territori, on es debat sobre un tema polèmic i d’actualitat. L’objectiu de la Lliga és fomentar les competències transversals dels estudiants mitjançant l’ús de la paraula i crear un espai de formació on s’utilitza el català com a llengua vehicular.
L’Institut La Plana fa dos edicions que hi participa, enguany amb un equip de 1r de batxillerat i un altre de 2n de batxillerat, amb uns resultats molt positius: la millora en l’expressió oral, l’estructuració d’un discurs ordenat i coherent, la capacitat de documentar-se, l’ús adequat de recursos retòrics, així com saber-se expressar en públic. És tracta d’una activitat que es desenvolupa un dia per setmana a la tarda mentre dura la competició.

RUTA DE L’EXILI

Cada curs els alumnes de 2n de batxillerat emprenen la “Ruta de l’exili”, i durant 2 dies visiten tots els escenaris de l’exili dels republicans, empesos per la por a les represàlies franquistes l’hivern de 1939.A les imatges podem veure Colliure, el Cementiri de Colliure amb la tomba d’Antonio Machado, el monòlit a la platja d’Argelers, l’exposició commemorativa a Argelers… i l’alegria dels 17 anys.

REVISTA DE L’EXILI   Click AQUí per visualitzar la revista a pantalla completa

LECTURA AL MATÍ

La lectura, com a base d’aprenentatge, esdevé un factor fonamental per a l’adquisició i desenvolupament de les competències bàsiques. Per això, la lectura és una prioritat en el nostre centre i en la tasca de tot docent. Els eixos de la competència lectora que desenvolupen un Pla de lectura de centre són: saber llegir, llegir per aprendre i gust per llegir. Cada aula disposa de biblioteca i l’alumnat destina diàriament la primera mitja hora de la jornada a llegir.