Exempció del català per als alumnes nouvinguts de batxillerat

L’alumne nouvingut​ o l’alumna nouvinguda que s’incorpora directament al batxillerat procedent de fora del territori de Catalunya i que amb anterioritat no ha cursat la matèria de Llengua catalana (o equivalent) pot sol·licitar l’exempció de la qualificació final d’aquesta matèria. Aquesta sol·licitud l’ha de presentar al centre on cursa batxillerat.

Petició de l’alumne/a d’exempció de la qualificació final de la matèria de Llengua catalana i literatura de batxillerat.

Aquesta exempció només es pot concedir durant dos cursos acadèmics consecutius.

El fet d’obtenir l’exempció de la qualificació no eximeix l’alumnat a d’assistir a classe de Llengua Catalana i Literatura, on ha de seguir un programa específic, amb les adaptacions i suports pertinents.

​La resolució individualitzada per la qual es concedeix l’exempció només té validesa per al curs acadèmic corresponent.​

L’exempció de la qualificació de Llengua Catalana i Literatura en el batxillerat no comporta automàticament l’exempció de la prova de Llengua Catalana a la PAU. L’alumne o alumna que vulgui sol·licitar aquesta exempció s’ha d’adreçar a l’Oficina d’Accés a la Universitat.​

​Termini:  durant el primer trimestre del curs acadèmic​

Les sol·licituds que el centre trameti després que hagi finalitzat el primer trimestre del curs seran desestimades, excepte en els casos d’alumnes incorporats al centre a partir del segon trimestre.​​