L’institut

L’Institut Jaume Botey som un centre de nova creació al barri de Santa Eulàlia que iniciem la nostra aventura el curs 2018-2019.

Els nostres pilars són la mirada afectiva i acollidora sobre els alumnes, el treball colze amb colze amb les famílies i l’enfortiment dels vincles amb el barri.

Promovem el desenvolupament integral i el creixement emocional dels nostres alumnes. Això vol dir que el més important per a nosaltres és dotar-los d’eines i valors per a un món que es transforma ràpidament.  Els acollim en sortir de la Primària i els acompanyarem durant tota la seva etapa posterior donant-los l’oportunitat de créixer respectant la seva singularitat.

Com ho fem?

• Fem codocència a totes les matèries instrumentals de 1r a 4t d’ESO. El que vol dir que sempre hi ha dos professors a l’aula per atendre tot tipus de diversitat, tan de reforç com d’ampliació de continguts.
  • Introduïm el treball per projectes des de primer d’ESO al voltant dels diferents àmbits educatius (Tecnològic, Social i Científic), i lligats sempre amb el coneixement personal i emocional dels alumnes.
  • Formem part del projecte GEP perquè entenem que la llengua anglesa és un eix fonamental a la nostra societat. Impartim matèries en llengua anglesa, tenim auxiliar nadiu de conversa a tots els nivells d’ESO i fem colònies d’immersió lingüisticaI.
  • Comptem amb un Departament d’Orientació amb quatre psicopedagogues i una tècnica d’integració social.
  • A més, el nostre centre té la sort de ser un dels pocs espais tant verds que hi ha al barri. Això, que ens convida a viure l’aprenentatge sense oblidar la sostenibilitat.

Som un centre amb una nova mirada, les nostres arrels i lligams amb el barri són molt estrets, agraïm la nostra herència i això ens fa forts. Aquests són els valors que ens mouen al Botey!