L’Institut Investigador Blanxart participa al projecte ENFAIXA’T

Aquest any l’institut s’adhereix al projecte Enfaixa’t. El projecte ENFAIXA’T és un projecte que es realitza a alguns centre educatius de la ciutat de Terrassa. Actualment hi participen IES Blanxart. IES Egara, IES Nicolau Copèrnic, Escola la Tecnos, Escola Andersen, Escola Cultura Pràctica  i l’Escola La Llar.

Es tracta de crear una colla castellera a cada centre. S’inicia a partir de 10 tallers de castells  amb uns monitors que guien als participants i els donen suport perquè els mateixos siguin el propi motor de la creació i gestió de la colla castellera al centre. Són els joves els protagonistes del seu projecte en el qual i a través de ell aprendran una sèrie de valors que són intrínsecs als Castells i a la formació de colles castelleres.

A través d’aquestes 10 sessions viuran des de la gestació, l’aprenentatge de la tècnica, l’organització de la colla, la pròpia tècnica castellera i l’emoció de l’exhibició final.

Hi haurà una exhibició final on les colles dels centres tindran l’oportunitat de poder conèixer i compartir l’experiència participant en una diada castellera amb la colla Minyons de Terrassa en una de les actuacions més importants de cultura popular a la ciutat.

Els assaigs es realitzen cada dijous de 17:15 a 18:45. Sempre sou a temps d’apuntar-vos-hi!