Singulars

Projectes singulars per donar resposta a la diversitat

• Connectem amb el barri. Projecte relacionat amb l’aprenentatge i servei que ha elaborat i impulsat el departament d’Orientació del nostre centre i es ve portant a terme des del curs 2011-2012. Es tracta d’una col·laboració amb entitats de l’entorn, amb les quals ens vinculem mitjançant un conveni. En aquesta activitat participen alumnes de segon cicle d’ESO i entitats tan diverses com: escoles bressol, biblioteca, centres cívics o protectora d’animals. Ampliar el nombre de col·laboracions i d’alumnes participants en el projecte és un dels objectius que ens hem marcat a curt termini.Els aprenentatges que s’adquireixen a través del servei comunitari encaixen en l’adquisició de la competència social i ciutadana. Aquesta competència pretén que l’alumnat comprengui la realitat social en què viu, cooperi, convisqui i exerciti de forma activa la ciutadania democràtica en una societat plural, i es comprometi a contribuir a la seva millora, mantenint una actitud constructiva, solidària i responsable, davant el compliment dels drets i obligacions cívics.
  • Tastets d’oficis. És una iniciativa que té per objectiu l’èxit formatiu de l’alumnat de secundària per evitar o fer front a la desmotivació i desinterès pels estudis, alhora que permet acostar el món laboral al món educatiu.
  • L’hort escolar ecològic. Vol ser una eina que ajudi en la formació integral dels alumnes, els proporcioni uns coneixements pràctics concrets, els responsabilitzi d’una sèrie de tasques i els ajudi a mantenir una motivació pels estudis en favor de l’assoliment de les competències bàsiques en la seva etapa final de l’ESO.
  • Pla català d’esport a l’Escola. Projecte molt encertat per reforçar la cohesió social, valorat molt positivament per tota la comunitat educativa, que val la pena mantenir malgrat les dificultats d’organització i finançament. Gràcies a la col·laboració de l’AMPA aquest projecte es manté amb una àmplia oferta d’activitats esportives extraescolars.
  • Socialització de llibres. Servei que dona l’AMPA del centre als seus socis amb la finalitat de disminuir la càrrega que suposa la compra dels llibres de text per part de les famílies, de manera que els alumnes poden utilitzar els llibres en préstec i retornar-los a final de curs, per tal que en puguin gaudir nous alumnes.