Campus Ítaca

El Campus Ítaca és un programa socioeducatiu de la Universitat Autònoma de Barcelona, i patrocinat pel Banc Santander, dirigit a estudiants de secundària. Consisteix en una estada al campus durant els mesos de juny i juliol, organitzada en dos torns de set dies cadascun. L’alumnat fa una sèrie d’activitats pedagògiques i lúdiques que tenen com a objectiu incentivar-los a continuar la seva formació un cop finalitzada l’etapa obligatòria. Alhora, el campus vol ser un espai de convivència entre alumnat d’entorns socials diversos, on s’utilitza el català com a llengua de comunicació.

El programa va adreçat a nois i noies de 15 anys que han acabat 3r d’ESO i que durant el curs vinent, l’últim de l’etapa d’escolarització obligatòria, hauran d’optar entre accedir al món laboral, cursar algun mòdul professional de grau mitjà, o fer batxillerat.

El nostre centre hi participa des del curs 2016-2017. Cada any, alguns dels nostres alumnes de 3r d’ESO hi assisteixen gràcies a la col·laboració de l’Ajuntament de Terrassa i de l’AFA de l’institut. La participació en aquest campus permet als alumnes a optar a les beques salari Ítaca del Banco Santander.

Els objectius del programa són:

• Donar continuïtat als estudis postobligatoris un cop finalitzada la formació obligatòria.
  • Esdevenir un espai de convivència entre els nois i noies participants.
  • Potenciar l’ús del català com a llengua vehicular de comunicació al Campus.

➡ Veure notícies Campus Ítaca