Salut i escola

Salut i Escola és un programa impulsat pel Departament de Salut i el Departament d’Educació que es desenvolupa als centres educatius de secundària de Catalunya. L’objectiu del programa és millorar la salut dels adolescents mitjançant accions de promoció d’hàbits saludables, prevenció de situacions de risc i detecció precoç de problemes relacionats amb la salut mental, la salut afectiva i sexual, el consum de drogues, alcohol i tabac. Amb aquesta finalitat, una infermera o infermer de referència assignat per l’Equip d’Atenció Primària es coordina amb la direcció, l’equip docent i l’equip d’assessorament psicopedagògic del centre educatiu per concretar les intervencions que es duran a terme i l’establiment del servei Consulta Oberta. Consulta Oberta és un servei d’assessorament i d’atenció confidencial per a joves que s’ofereix dins el mateix centre educatiu.

Els àmbits d’intervenció prioritaris dels professionals del PSiE són els següents:

• Salut mental i benestar emocional
  • Salut sexual i educació afectiva
  • Consum de substàncies addictives (drogues, alcohol i tabac), incloent-hi les addiccions comportamentals (TICs, xarxes socials, videojocs…)
  • Hàbits saludables (alimentació saludable, activitat física, horaris/son, higiene…)
  • Maltractaments i violències (masclista, familiar, entre iguals…)
  • Salut social i entorn (pertinença a bandes, immigració…)

La població objecte del programa són adolescents que cursen 3r i 4t d’ESO, però el programa també està obert a 1r i 2on d’ESO i Batxillerat, ja que entenem que la salut és universal i es fonamenta en el principi d’equitat.

Al nostre institut és la infermera Laura Enguix qui cada dijous, d’11.30 h a 12.30 h, atén el nostre alumnat.