Concurs per dissenyar la Geganta

Concurs per dissenyar la Geganta, companya del Pinzellet

Enguany celebrem el 40è aniversari del Pinzellet, el gegant de l’institut Investigador Blanxart. Per aquest motiu, li volem construir una companya.

Per poder-la fer, primer necessitem idees i per aquesta raó convoquem un concurs adreçat a tots els alumnes del centre des de 1r d’ESO fins a 2n de batxillerat i cicles.

S’han de dissenyar totes les parts del seu cos, és a dir, el cap, el vestit, les mans així com algun element que porti a les mans i que sigui representatiu del centre.

Els treballs es poden fer a mà en paper o digitalment. El format ha de ser DIN-A4 amb tots els detalls necessaris perquè es pugui entendre globalment la proposta (mides, colors, diferents vistes, etc). S’han d’acompanyar els esbossos d’un text explicatiu on a més a més es proposarà un nom per a la geganta.

Cada alumne pot presentar tantes propostes com vulgui, en un sobre tancat a consergeria o a l’adreça de correu concursgeganta@blanxart.net, indicant-hi el seu nom i cognoms i la classe.

El termini per presentar propostes és el divendres 25 de març a les 21 hores.

Un jurat format per membres de l’àmbit artístic i de l’equip directiu faran una tria d’entre totes les propostes, seleccionant 10 finalistes d’entre les quals sortirà per votació de tota la comunitat educativa la proposta guanyadora. Hi haurà un premi que consistirà en un val de 20€ de l’Abacus que es donarà el dia que es celebri la diada de Sant Jordi.

Es valorarà l’originalitat i la creativitat i que la proposta sigui factible amb els mitjans dels que podran disposar els alumnes que la construiran.

Temes a tenir en compte:

• No més de tres peces de vestir, tenint en compte que la faldilla serà una d’elles. Les peces han de ser raonables a l’hora de confeccionar-les (que no presentin una dificultat tècnica excessiva).
  • Intentar representar la diversitat del centre i els valors que hi treballem.
  • Intentar evitar tòpics.

La geganta que es decideixi construir la portaran a terme els alumnes de l’optativa d’Educació Visual i Plàstica de 4t d’ESO sota la supervisió del professor Xavier Suárez.

Us animem a tots a participar-hi!

Una mica d’història

El Pinzellet va ser construït per la Francina Ticó al 1982 com a treball de final de carrera a l’Escola Massana de Barcelona. Es va estrenar a finals d’agost de 1982 a Matadepera, a la I Trobada Internacional de Gegants que es va celebrar a Catalunya. Durant els seus primers anys de vida, va coincidir sovint amb un altre gegant d’escola, el Don Cirili de l’Escola França. Més endavant, va participar anualment a la Festa de la Santa Creu de Ca n’Aurell, barri d’on era la família de la Francina. Quan la Francina va entrar a treballar a l’Institut el va cedir al centre i al 1993 amb els alumnes va donar forma al Drac Blanxi. En els últims anys al Pinzellet se l’ha vist poc pels carrers, en alguna Festa de la Santa Creu i l’exposició d’imatgeria festiva de la ciutat organitzada al 2015 en motiu de la XXX Ciutat Gegantera de Catalunya.

Com que actualment del Don Cirili, més gran per 2 mesos que el Pinzellet, ja no existeix com a tal (només el bust es conserva en algún magatzem), podríem dir que el nostre gegant és actualment el més antic dels gegants d’escola de la nostra ciutat (i el més alt).