Tres alumnes de l’INS Fort Pius participaran en el programa Explainers del Cosmocaixa.

Tres alumnes de 4t de l’ESO, la Cat, la Noa i la Neus, han estat seleccionades per convertir-se en Explainers en el programa del Museu de la Ciència del Cosmocaixa. Les alumnes faran 7 sessions de formació i posteriorment faran estades al museu per atendre i apropar la ciència a les persones visitants.

Les participants són joves de 4t d’ESO i batxillerat que expliquen la ciència amb les seves paraules. Després de rebre unes formacions sobre els continguts del museu i sobre tècniques de comunicació, els Explainers reben els visitants de CosmoCaixa i expliquen quatre espais del museu (l’entrada, el mur verd, els gira-sols fotovoltaics i el jardí d’Arquimedes) a través d’experiments, jocs i dinàmiques participatives.

Per les Explainers, participar en el programa significa estar compromeses amb un projecte, estar motivades i capacitades per adaptar-se al canvi; compartir coneixement, aprendre acadèmicament i personalment, entusiasmar-se per la ciència, i adquirir experiència, comunicar-se i ser creatives.