CONCURS ODISSEA 2022

Un any més l’alumnat de llatí i de grec del nostre centre ha participat en el Concurs Odissea de coneixements del món clàssic i que celebrava l’onzena edició. Enguany el tema proposat era “L’art a Grècia i Roma“. El concurs es desenvolupava en quatre dies.

Els tres primers dies sortien publicades tres preguntes seguint aquests paràmetres:

• 1r dia: l’art en la mitologia grega i romana.
  • 2n dia: l’art en la vida quotidiana a Grècia i Roma.
  • 3r dia: l’art en la història i institucions grecollatines.

El quart dia es van publicar unes altres preguntes-pista i una superpregunta de major dificultat que les preguntes ordinàries: la resposta de la superpregunta venia donada per les inicials de les respostes correctes de les preguntes-pista, seguint el seu ordre de publicació.

El nostre institut estava representat per dos equips en què hi han participat tots els alumnes de 1r i 2n de Batxillerat: JÒNIQUES i CARIÀTIDES, noms que es relacionen amb el tema artístic. Un cop celebrat el concurs, el grup JÒNIQUES, que va encertar les dinou preguntes del concurs, ha passat a la fase de desempat que se celebra al mateix Fort Pius, juntament amb 11 centres més de Barcelona  i el seu entorn, del total de setze que han accedit a aquesta fase. Haver arribat fins aquí ja es un gran èxit que tots celebrem!!!