8M al Fort Pius

Avui celebrem amb orgull el Dia de la Dona a l’Institut Fort Pius, un espai on la força i la determinació de les dones ressona amb claredat. En aquest dia tan especial, volem destacar i reivindicar el paper essencial de les dones en tots els àmbits de la vida, incloent-hi l’educatiu i el laboral.

Per celebrar els èxits i les conquestes de les dones al llarg de la història, i recordar les lluites pendents i els reptes que encara s’han de superar, l’alumnat del Fort Pius ha dut a terme diverses accions:

Lectura del manifest en commemoració del Dia de la Dona.

Creació de l’espai de la Comissió Feminista obert a tota la comunitat educativa, on es podran organitzar i compartir tallers, xerrades, debats i altres activitats relacionades amb la promoció dels drets de les dones amb l’objectiu de compartir, divulgar i treballar per una comunitat educativa més inclusiva i compromesa amb la justícia social.

La comissió feminista ha organitzat diverses activitats el 8M: tallers de samarretes i xapes, preparació de pancartes i cartells reivindicatius per denunciar les desigualtats i exigir un món més just per a totes.

Murals i exposicions a diferents espais del centre: dones i economia (aula 35 fet per l’alumnat de 4t ESO), mural de dones i emprenedoria (aula 23 fet per l’alumnat de 3r d’ESO), recull de terminologia de les dones en el món laboral ( Aula 12, fet per l’alumnat de 1r batxillerat)…

En l’Institut Fort Pius, les dones no només ens celebrem avui, sinó que ens reivindiquem cada dia.

Som la força que impulsa el canvi, som les dones Fort Pius!!