Formació pel professorat Escola Ambaixadora

El passat 27,28 i 29 de Setembre, va tenir lloc la trobada anual de formació d’Escoles ambaixadores a Madrid en la seu del Parlament Europeu. Hi van participar un centenar de professors d’arreu d’Espanya (incloent les illes Canàries, Ceuta i Melilla). Les jornades estaven plenes de tallers, xerrades i dinàmiques de grup així com una Fira de Bones Pràctiques on tots els centres ensenyaven aquelles activitats i iniciatives que més bé havien funcionat en la seva comunitat educativa. A partir d’aquests tres dies tan intensos, s’aniran creant sinèrgies i agafar moltes idees. En aquesta primera formació inicial, hi va assistir la docent de Can Prunell, Laia Guillamet. Uns dies més tard, el 3 d’Octubre va tenir lloc la trobada anual d’Escoles ambaixadores del Parlament europeu de Catalunya. Aquest encontre es va dur a terme a l’aula Europa, a la seu de la representació del Parlament europeu a Barcelona. En aquest cas, hi va assistir la docent de Cartanyà, Cristina Vergara. A l’acte s’hi reuniren 14 centres catalans i tres escoles mentores (MEPAS) de diferents províncies així com l’Europe Direct de Girona, Barcelona i Lleida. La trobada també va comptar amb la participació d’Europe Direct de Girona i Tarragona. Aquesta és la tercera edició de l’Institut Ermessenda. Properament, anirem informant de totes les activitats que s’estan portant a terme per acostar la Unió Europea als més joves. Els alumnes s’organitzaran en comissions per realitzar les diferents propostes. Amb el bagatge dels dos cursos anteriors, arrenquem motors amb ganes d’aportar encara més a aquest programa europeu.