L’ALBERT PLANADEVALL A L’INSTITUT NOU DE GIRONA

Un curs més, els alumnes de 1r d’ESO van assistir a la xerrada que va oferir Albert Planadevall al nostre institut. Hi van ser presents com a públic convidat els alumnes de sisè de les escoles Migdia i Pla de Girona.

El dia 29 d’octubre a les 10 del matí va començar la conferència de l’Albert, locutor de ràdio Flaixbac i conductor del programa Feedbac. Va explicar com i des d’on realitza el seu programa diari i va donar informació sobre el tractament de la llengua catalana en un mitjà de comunicació tan immediat com la ràdio, on és difícil seguir un guió. Com s’ha de fer per parlar un català correcte i arribar al públic adolescent? L’Albert explicava quin és el procediment per no cometre errors (o per fer-ne els mínims) sense perdre espontaneïtat: l’emissora compta amb un servei d’assessorament lingüístic les 24 hores del dia que resol els dubtes dels locutors i escolta els programes per comentar-los els errors més freqüents. També els assessora pel que fa als escrits que es pengen a les xarxes socials, dels quals l’Albert n’és el responsable. Durant la sessió, els alumnes de tots els centres van fer un munt de preguntes al ponent, que va respondre amb molta amabilitat. Per acabar, l’Albert es fer fotografies amb els alumnes i els va signar autògrafs.