Els alumnes de 1r de Batxillerat de la modalitat de Tecnologia han visitat l’Escola Politècnica Superior (EPS) de Girona per tenir un primer contacte amb el món universitari i descobrir com s’apliquen els coneixements científics i tecnològics en l’àmbit de la recerca.
Al llarg de la jornada, han participat en una xerrada sobre materials intel·ligents, uns materials capaços d’adaptar-se als canvis de l’entorn i que formen part del nostre dia a dia en sectors com l’arquitectura, l’enginyeria o la medicina. També s’ha parlat de les terres rares i dels reptes que suposa la seva obtenció, així com de la necessitat de trobar alternatives més sostenibles per al futur.
La visita s’ha completat amb un taller pràctic de termoelectricitat, en què els alumnes han pogut experimentar com es poden assolir temperatures sota zero mitjançant electricitat o generar electricitat a partir de calor residual.



