Informació sobre la gestió de les quarentenes a l’institut

Benvolgudes famílies,

Us volem informar d’algunes novetats que s’han produït darrerament pel que fa al tractament dels casos positius de COVID en els centres educatius:

• Fer-se el test d’antígens (TAR) a les farmàcies no és obligatori ni és un requisit perquè els alumnes puguin assistir al centre. Les famílies podeu portar els vostres fills/es a fer-se els tests a la farmàcia, però no són obligatoris, tot i que us recomanem que els feu i que els nois/noies no assisteixin fins que no tinguin un resultat negatiu del test. La recepta per fer-se els tests a les farmàcies en molts casos estan trigant a estar actives. Som conscients, tanmateix, que  des de l’Institut no tenim la possibilitat d’agilitar el procés tot i que ja ho hem comunicat a Salut.
  • Els alumnes es consideren immunitzats quan tenen la pauta de vacunació complerta o bé quan han passat la malaltia fa menys de 3 mesos i no 6 mesos com era fins ara.
  • Els alumnes positius i els no immunitzats han de fer quarantena de 7 dies i no de 10 com fins ara.
  • Si li feu un test a casa al vostre fill/a i dona positiu, perquè consti en el sistema, heu de trucar una de les farmàcies de la llista que estan adherides al sistema o al 061 i comunicar-ho perquè la persona responsable el pugui introduir. Si ho comuniqueu al centre, us ho agraïm, però no tenim la possibilitat d’introduir-ho al sistema informàtic de salut. El que fem és comunicar-ho igual que podeu fer vosaltres directament.
  • No patiu per la justificació de les faltes d’assistència. Si algun alumne/a no assisteix al centre perquè està esperant per a fer-se el test, simplement ho heu de comunicar al tutor/a o al centre i aquesta falta quedarà justificada.

Si necessiteu qualsevol aclariment, us podeu posar en contacte amb l’Institut per telèfon o per correu electrònic.