AVANCEM: La tribu de la Serra

L’alumnat de 1r d’ESO ha portat a terme un projecte AVANCEM, on s’entrellacen les diferents llengües i es treballa a partir del plurilingüisme amb la finalitat de dotar el nostre alumnat d’una competència plurilingüe sòlida que afavoreixi  el seu creixement acadèmic i posterior inserció laboral.

Us deixem un pòster resum de tot el projecte portat a terme i l’article creat per un grup d’alumnes que han volgut explicar-ho:

Hola, som el grup format per Gabriel, Naiara, Yasmin, Silvia, Julen i Ainoa i avui venim a explicar-vos el procés del nostre projecte dels Ibers.

El primer de tot que vam fer va ser investigar sobre els ibers: aspectes com la seva economia, vida, religió, oficis, construccions de les cases, jaciments, restes arqueològiques…  a partir d’un dossier d’imaginació

Seguidament, el que vam fer va ser crear el nostre propi personatge iber basant-nos en la cultura i noms ibers. Aquí tens un exemple de personatge.

Després, el que vam fer,  va ser dividir-nos en 2 grups per fer recerca de camp: un dels grups va anar al museu Torre Balldovina i l’altre va anar al poblat ibèric. Vam fer fotos  a totes les localitzacions i objectes especials i importants que vam veure i trobar.

Algunes de les qüestions que vam descobrir sobre els ibers són:

• Existien fa 2.600 anys.
  • El poblat Puig Castellar està situat al Turó del Pollo.
  • El poblat ocupava 4.000 metres quadrats aproximadament.
  • Els únics habitants que portaven roba tenyida eren els rics.
  • Els teixits es feien amb llana i una estructura de pals.
  • Encara es conserva una muralla feta pels ibers.

També ens han explicat que hi ha jaciments (restes arqueològiques) on s’han trobat objectes, com per exemple:

• Àmfora: Serveix  per a transportar l’oli,  el vi i més líquids.
  • Molins: Són dues pedres, una damunt de l’altra, que servien per  fer farina.
  • Pebeter : És una figura de ceràmica de la Deessa Tanit, que servia per a fer creacions en els rituals.
  • El Capfoguer

I MOLTES COSES MÉS, MOLT INTERESSANTS…!

A continuació, vam fer una guia turística audiovisual i una guia turística escrita per grups. Cada grup es fa fixar en 10 elements essencials que va escollir.

Aquestes guies turístiques s’utilitzaran per saber més informació sobre els ibers i per animar la gent a anar a visitar el poblat ibèric i el museu!

I aquí us deixem el vídeo d’una de les guies turístiques que hem fet:

A continuació, vam veure un còmic en diferents idiomes per inspirar-nos i fer el nostre propi còmic sobre els ibers.

Cada grup va inventar-se uns personatges i una història sobre els ibers per recrear la seva vida en un còmic. Va ser un procés llarg, hem treballat molt junts.  Alguns han pintat, altres han dibuixat, altres han escrit i altres han donat idees. Hem millorat bastant el nostre treball en equip!

I AIXÍ ENS HEM ORGANITZAT ENTRE TOTS I TOTES PEL NOSTRE PROJECTE I ENS HA AGRADAT MOLT!

Així ha quedat un dels nostres còmics en anglès:

Gabriel, Naiara, Yasmin, Silvia, Julen i Ainoa (1A)