L’Institut Joaquim Bau de Singapur fins Amèrica, passant per Moscú

Els alumnes de l’escola d’hoteleria de les Terres de l’Ebre cuinen a la Fira Internacional de Turisme de Madrid, FITUR, per a les delegacions que l’Agència Catalana de turisme té arreu del món.

Durant els tres dies de fira profesional han preparat i servit una mica més de 600 menus on els productes principals han estat els més representatius del nostre terrotori. Gràcies a la invitació del Patronat de Turisme de les Terres de l’Ebre en nom de Joan Cedó i la tasca duta a terme pels alumnes del cicle de Cuina i Gastronomia i també del cicle de Serveis en Restauració tant els directors generals, delegats i els tour operadors van poder gaudir de plats com ara la clotxa, llagostins de les Cases, marisc, arròs i ànec del Delta, baldanes, abadejo, tonyina de l’Atmetlla, taronges, carxofes i anguila. Tampoc van faltar les postres en forma de mini pastissets, coc en mel del Perelló, bescuit de clementines o coc de xocolata Creo. Aixó sí, cuinat de formes ben diferents aplicant les noves tècniques i tendències de la cuina moderna en tocs d’autor respectant al màxim la gran qualitat dels productes de casa nostra, amanits amb l’oli d’oliva de les oliveres mil·lenàries i verge extre Baix Ebre Montsià i la sal del Delta.

A més dels mitjans de notícies territorials, se’n van fer ressò grans cadenes nacionals i internacionlas. Programes com ara “Telediario TVE1”, “Agrosfera TVE2”, “España Directo” i
cadenes de ràdio com Catalunya Radio o Radio Lleida van lloar les magnifiscències dels nostres productes. Els comentaris, hastags i notes en blogs i altres mitjans en xarxes socials no deixen
de pujar.

Les Terres de l’Ebre són ara una mica més internacionals si es pot gracies a la gastronomía i els productes de primeríssima qualitat que amb una acurada elaboració i presentación han entrat
a les delegacions des de Singapur fins Amèrica, passant per Moscú.

Juanjo Roda