INTERCANVI REPÚBLICA TXECA 2016-2017

Aquest curs,  tal  com  s’ha fet també  els darrers  anys, el Departament de Llengües Estrangeres  ha organitzat un intercanvi escolar  amb alumnat de l’institut  Cesko-anglické Gymnázium, al sud de la República Txeca,  concretament  a Bohèmia. La primera part de l’intercanvi es va fer entre el 14 i el 21 de setembre, i el mes de maig va ser l’escollit per rebre la visita de l’alumnat txec , al nostre institut a Tortosa. Aquest any han participat 11 alumnes de 1r de batxillerat.  Tots ells, juntament amb els professors acompanyants Àngels Matamoros i Jesús Lorente, van poder gaudir d’uns dies fantàstics, a més de ser una experiència molt enriquidora .

Els primers dies van visitar Praga, capital de la República Txeca, on van poder gaudir de la bellesa d’aquesta ciutat visitant llocs tan emblemàtics i educatius com el Castell i Catedral de Sant Vito, el Pont de Carles,  el barri jueu amb totes les seves  sinagogues, el cementiri, el rellotge astronòmic de la Plaça Wenceslao, la Torre de la Pólvora i molt més.

Després de visitar Praga ens vam traslladar a la ciutat de Ceske Budejovice, Bohèmia, on està ubicat el centre educatiu Cesko-anglické Gymnázium, centre bilingüe amb qui fem l’intercanvi. Aquest centre es caracteritza perquè tot  l’ alumnat fa  el seu aprenentatge en llengua  anglesa, per la qual cosa la llengua de comunicació entre els  nostres alumnes i els alumnes txecs sigui l’anglès, convertint l’intercanvi en una gran experiència lingüística per a  tot l’alumnat.

Participar en un intercanvi  no només suposa millorar els coneixements d’anglès, sinó també descobrir altres països, descobrir noves cultures i formes de viure, diferents  models familiars, altres centres educatius i diversos models d’aprenentatge, a més de fomentar vincles i forjar noves i bones amistats. És per tot plegat que aquest intercanvi és no només  un bon model d’aprenentatge, sinó també com  diu el mateix alumnat una experiencia molt gratificant.

Departament Llengües Estrangeres