INTERCANVI FRANÇA

Els alumnes de l’optativa de francès van participar el passat mes de desembre en l’intercanvi a Die, un municipi francès situat a la regió Auvergne-Rhône-Alpes. Hi van participar els alumnes de 2n i 4t d’ESO i els de 1r de Batxillerat. Tots ells es van allotjar a la casa del seu “correspondant”, és a dir, un/a alumne/a francès/esa que estudia espanyol en l’institut de Die.

Amb aquest intercanvi es pretenia no solament practicar i perfeccionar l’ús de la llengua estrangera (en aquest cas, el francès), sinó que, a més, els alumnes pogueren participar en un intercanvi cultural i social.

Durant aquest intercanvi, els alumnes han pogut participar en diferents activitats:

-Desdejuni de benvinguda

-Assistència a algunes classes de l’institut de Die amb el seu “correspondant”

-Visita guiada pel poble amb una gimcana

-Visita a la fàbrica d’apicultors del poble

-Visita al museu de Die

-Activitats en la natura amb els alumnes francesos

-Cap de setmana lliure amb les famílies, on els alumnes van anar a la neu, a Valence, es van relacionar amb els amics dels seus “correspondants”…

-Goûter de Noël

Els alumnes descriuen aquesta experiència com a “molt enriquidora i completa” perquè “vam practicar el francès, vam conèixer als nostres correspondants francesos i vam fer diverses activitats”.