A l’Institut Dertosa, amb l’ acció URVIART del campus Terres de l’Ebre, reflexionem sobre la diversitat!

L’alumnat d’ESO i Batxillerat de l’Institut Dertosa, gracias al professorat de tutories,  està participant de forma activa fins al 12 de febrero encaixant els dibuixos de figures humanes amb parts intercanviables i les quatre columnes de cubs amb els personatges creats per cada il·lustrador, que permeten fer combinacions diverses.

L’acció “Encaixa la diversitat i la igualtat” ha estat creada per quatre il·lustradors de les Terres de l’Ebre amb estils molt diferents, Ignasi Blanch, Marta Viladrich, Hernan en H i Agustí Sousa. L’URVIART, Espai de Creació Col·lectiva del campus Terres de l’Ebre que coordina el campus Extens de la Universitat Rovira i Virgili a Tortosa, té l’objectiu de contribuir a la construcció d’una societat més oberta, plural, democràtica, respectuosa, cívica i cohesionada. “Entenem la diversitat com una riquesa i creiem que actualment, encara hi ha poca sensibilitat i respecte envers les diferències, siguin culturals, d’orientació sexual, de gènere o de color de la pell”, apunta Núria Gil, responsable del campus Extens de la URV a Tortosa i professora de l’Institut Dertosa.  És un tema que cal treballar de manera transversal en molts àmbits: l’educació, la política, els mitjans de comunicació. La proposta que envaeix el vestíbul central de l’Institut Dertosa ha estat dirigida per Núria Gil i produïda per Cristina Bestratén. “

Cada il·lustrador amb el seu particular estil ha dibuixat quatre personatges diferents que sumen setze en total. L’alumnat pot intercanviar els caps, els troncs i les cames per crear-ne de nous, la qual cosa obre les portes a desenes de combinacions diferents. Es convida als participants a crear figures noves i enganxar-les amb cinta adhesiva a la paret del vestíbul.

Ens n’alegrem i seguim encaixant!