Èric Serres, Gerard Fabregat i Álvaro Pérez premiats al Premi Ramon Calvo de Treballs de recerca

L’edició d’enguany dels XX! Premis Ramon Calvo de treballs de recerca per a alumnes de segon de batxillerat, que organitza l’institut de Deltebre en homenatge a un professor de matemàtiques del centre que va traspassar prematurament, ha esdevingut històrica per al nostre institut ja que tres dels nostres alumnes van ser-hi guardonats.
El lliurament corresponent va tindre lloc dimecres 27 d’abril, i va ser presidida per la directora de l’institut organitzador, Anna Bertomeu, l’alcalde de la població Lluís Soler, i l’escriptor local Joan Roca, com a convidat especial. També va haver-hi la intervenció musical de diverses alumnes de l’Escola de música de la població deltaica.

La modalitat de treballs humanística-artística se la va emportar l’alumne Èric Serres Brianzó, de 2n batxillerat F, amb l’obra L’arbre sintàctic arrelat a l’educació, un treball molt ben valorat que justament la setmana anterior havia estat premiat al Concurs de la Fira literària Joan Cid i Mulet de Jesús. L’altre finalista era justament l’alumne Gerard Fabregat, amb un estudi extraordinari en anglès que porta com a títol Modernism in the Ebro lands.

Quant a la modalitat científica-tecnològica va anar a mans del nostre alumne Álvaro Pérez Caballer amb un treball sobre robòtica que va sorprendre molt gratament el jurat i tot el públic assistent, més encara amb l’exhibició de moviment del robot que va crear manualment.

Els guanyadors reben 400 euros, mentre que als finalistes se’ls obsequia amb 300. La decisió final es pren després d’una deliberació del jurat sobre com han realitzat l’exposició del treball.
Ens congratulem de l’èxit aconseguit pels nostres tres alumnes, que han realitzat una feina extraordinària.