ELS ALUMNES DE 1R D’ESO E VISITEN SERVEIS SOCIALS DE L’AJUNTAMENT DE TORTOSA I CREU ROJA.

L’alumnat de 1r ESO E fa un recorregut pel circuit per on han de transitar les famílies sense recursos. L’activitat està inclosa dins del projecte Els aliments que es realitza aquest trimestre. 
Què fan les famílies que no tenen recursos per a comprar aliments? A partir d’aquesta pregunta formulada pels membres del grup, comencem a cercar quin és el procés per a buscar ajuda. A partir d’una simulació en què dues famílies demanen cita a Serveis Socials, se’ls exposen quins són els criteris per sol·licitar els ajuts i quin és el procediment per acollir-s’hi. Les treballadores socials reben als grups d’alumnes com si fossin usuaris perquè entenguin, de manera vivencial, quina és la situació per on passen els propis usuaris. 
Ismael Eixarch, director de Serveis Socials explica quin és el funcionament de l’àrea Social i com es coordinen amb les altres entitats: Creu Roja i Càritas. Posteriorment, el grup és conduït a la sala de plens de l’ajuntament, per explicar-los que és allí on es decideix el pressupost destinat als afers socials i els criteris per assignar ajudes a les famílies que ho necessiten. 
En una segona fase de l’activitat, el grup visita Creu Roja, on Anna Ceprià, coordinadora de l’entitat, ens explica com reben a les famílies derivades de l’ajuntament i de quina manera s’organitzen i distribueixen els aliments. En la visita a als espais de Creu Roja, accedim al magatzem d’aliments on es classifiquen els queviures i es preparen els lots.
 Sensibilitzar-nos amb aquesta realitat és imprescindible per entendre com l’accés als productes bàsics és complex per a algunes famílies. I també per concebre el paper que fan els treballadors que reben els usuraris i també els voluntaris, els quals representen un actiu fonamental per fer possible la pràctica de la solidaritat.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>