L’institut Joaquim Bau engega un projecte per potenciar l’ús de la bicicleta

L’institut Joaquin Bau de Tortosa ha engegat un projecte pioner a la ciutat. La iniciativa, avalada per l’Ajuntament de Tortosa, amb l’assessorament de la Policia Local, i amb el suport de l’AMPA del centre i la col·laboració de l’entitat “Me Moc en Bici”, s’anomena “ Itineraris segurs amb bicicleta”.

me_moc_en_bicicleta

El projecte Itineraris Segurs, té l’objectiu de sensibilitzar, informar i donar eines als alumnes que estiguen interessats en anar en bici a l’institut, i que si les famílies ho decideixen puguin fer un desplaçament el més segur possible i circular per itineraris senyalitzats. En aquest sentit, la cap del departament d’educació física del centre, Núria Galiana, ha assegurat que “la policia municipal acompanyarà els alumnes a l’institut fins que es crei aquest hàbit i es garanteixí la seguretat. Els pares han de saber que els itineraris són segurs i que els seus fills recorren un circuit segur fins arribar al centre. D’altra banda, també van en bicicleta que és una activitat física saludable i és el nostre objectiu”.

A la prova pilot que es va realitzar hi van pendre part més d’una vintena d’alumnes. Abans de pujar a les bicicletes van escoltar les recomanacions dels agents que formen part de la Unitat de Bicicleta de la Polica Local de Tortosa. Prestar atencions a les senyals, extremar la concentració, respectar els vianant i portar el casc, van ser algunes de les indicacions que van donar els agents.