L’INSTITUT DERTOSA GUANYA EL PRIMER CONCURS D’ESCOLES DE PASTISSERIA DE CATALUNYA A SANT VICENÇ DELS HORTS, DE L’ANY 2023

Divendres 20 de gener, l’Escola d’Hoteleria Institut Dertosa (Tortosa) amb alumnat del Cicle formatiu de grau mitjà de Pastisseria, forneria i rebosteria va guanyar el 1r concurs d’escoles de Catalunya.
Dues alumnes de segon curs de cicle formatiu de Pastisseria, Mireia i Mae, han estat més de 3 mesos preparant la prova amb el suport i acompanyament del professor i mestre pastisser Sergio Márquez.
Al concurs es van presentar més de 15 escoles de tota Catalunya, on només van passar a la final sis. La prova final, realitzada el passat divendres 20 de gener a la localitat de Sant Vicenç dels Horts, tenia una durada de quatre hores, on les alumnes havien d’elaborar tres elements pastissers: un pastís, un postre de plat i un bombó.
L’equip format per Mireia i Mae van fer unes elaboracions KM0, on van intentar traslladar al jurat una mostra de les nostres Terres de l’Ebre com la farigola i el romaní entre altres ingredients de proximitat; tots ells exposats sobre unes fustes d’olivera tallades a mà per un artesà del Perelló.
L’Institut Dertosa vol donar l’enhorabona a tot el grup-classe per tots els mesos de preparació, i un reconeixement especial al professor Sergio per l’esforç desinteressat en aquest projecte.

NOTÍCIA IMAGINA RÀDIO