ENS VISITA DOLORS GARCÍA

El dia 17 de febrer, els alumnes de segon d’ESO i els alumnes que fèiem revista, vam assistir a una xerrada a la sala d’actes. Aquesta va ser realitzada per Dolors Garcia i Cornellà, una escriptora que entre les seves obres, s’inclou l’obra de l’esclau del Mercadal, que va parlar sobre ella, la seva vida personal i professional, com també de les seves obres i plans per al futur. Primer va parlar una mica sobre ella, potser una de les coses que més ens ha cridat l’atenció, és que ella ha comentat que es passa escrivint de 12 a 14 hores al dia. Tenia una gran addicció a escriure ja des de ben petita i que  va decidir ser escriptora quan tenia deu anys a la classe de matemàtiques. Ella tenia dos llibretes a les quals posava Matemàtiques, però una era de les històries que escrivia quan s’avorria a classe. Un dia li havia d’entregar la llibreta al professor i es va equivocar de llibreta, li va entregar la que utilitzava per escriure contes o narracions.
Més tard, amb la finalitat que els alumnes participessin va demanar que li fessin  preguntes. Com per exemple, com va saber que volia ser escriptora, al que va contestar dient que des que anava a l’escola; o també si tenia nous projectes en ment, o si després d’escriure els llibres se’ls tornava a llegir al qual va contestar que sí, i moltes altres preguntes.
Es van tractar diferents temes sobre l’autora i les seves obres. Però, la xerrada es centrava en l’autora i en la seva obra l’esclau del Mercadal. Aquesta tracta de tres amics l’Hug, en Jucef i en Sulliman que tenen molts problemes pel fet de que un és un cristià, un altre un esclau i l’altre un jueu. Els tres lluiten per la seva llibertat.
Per a aquest llibre l’autora es va documentar molt, consultant en arxius, tractats, llibres d’història i testaments antics. Així  el nom de l’esclau,  el context i anècdotes d’aquella època són extretes de la història real  per  fer més creïble i realista la novel.la.
Ha estat una xerrada molt interessant que ens ha descobert més coses a part de la història que hem llegit al llibre.

Delfina Bilello i Aida Rius