Els alumnes del cicle de grau superior de Direcció de Cuina han visitat recentment el Mercat de la Boqueria, situat a Barcelona, com a part d’una activitat educativa per conèixer de primera mà els productes frescos i de qualitat que ofereix aquest emblemàtic mercat. La visita ha estat una oportunitat perquè els estudiants aprofundissin en els aspectes relacionats amb la selecció i compra dels ingredients, la gestió de proveïdors i la importància de la qualitat dels productes per a la creació de plats de nivell alt. A més, han pogut observar com la Boqueria es posiciona com un punt de referència gastronòmic per als xefs i professionals del sector culinari.
L’alumnat també va realitzar una visita educativa a una formatgeria emblemàtica de Barcelona, amb l’objectiu d’aprendre sobre el procés de fabricació del formatge i la tradició d’aquesta indústria local. Durant la visita, els estudiants van poder veure en directe com es prepara el formatge artesanal, des del llet fins al producte acabat, i van tastar diverses varietats de formatges típics de la regió.
Els alumnes també van tenir l’oportunitat de parlar amb els mestres formatgers, qui van compartir els secrets i tècniques que fan únic cada tipus de formatge. Aquesta experiència va permetre als estudiants apropar-se a la cultura gastronòmica de Catalunya i entendre millor la relació entre el producte i la seva història.






