4 alumnes de l’Institut Dertosa participen a l’Internacional Mathematical Modeling Challenge

L’Internacional Mathematical Modeling Challenge (IM2C) és una competició matemàtica destinada a equips d’estudiants de secundària de tot el món. Cadascun dels països participants és representat per dos equips d’estudiants que han de treballar de forma col·laborativa per resoldre un problema real mitjançant el disseny i implementació d’un model matemàtic original. Per seleccionar els dos equips que representaran a Espanya, s’ha realitzat una fase de selecció en la que podien participar equips de quatre estudiants de entre 3r de l’ESO i 2n de Batxillerat.

El nostre centre ha participat amb els alumnes Unai Tamosinas de 3r d’ESO, Sofia de Pedro de 1r de Batxillerat i Oriol Ologaray i Jordi Bel, de 2n de Batxillerat. En aquesta fase l’equip del nostre centre ha hagut de dissenyar un algoritme que, donades 10 ciutats, et digui quina és la millor per viure-hi. Després de gairebé un mes de moltes hores de feina ara només queda esperar els resultats. Siguin quins siguin, queda la satisfacció d’haver pogut fer un model per donar solució a un problema molt obert i complex.

Podeu consultar tota la informació del concurs aquí.