Intercanvi IGS Sassemburg

Dilluns 10 de febrer vam donar la benvinguda a 21 alumnes i dos professors de l’IGS Sassemburg, institut de Gifhorn (Baixa Saxònia) amb el qual realitzem un intercanvi des de fa 4 anys. dimarts va ser el moment per visitar la ciutat de Barcelona,i de conèixer indrets ben especials com el Camp nou o la Sagrada família i, per suposat, la popular Rambla de les flors. Dimecres 12 van prendre part en activitats acadèmiques, alguns debats en llengua anglesa amb els alumnes de batxillerat, així com van fer un viatge amb el vaixell Lo Sirgador pel riu Ebre, durant el qual van poder gaudir de la bellesa natural en aquella mescla paradisíaca d’aigua i vegetació. A la tarda-vespre van prendre part en una activitat que gaudeixen al màxim al Parc Aventura Benimocions de Benifallet. Durant la seua estada entre nosaltres conviuen en famílies en poblacions diverses com Tivenys, Campredó i Tortosa. La llengua de contacte sol ser l’anglesa, tot i que també es realitzen algunes converses en alemany i castellà, a la vegada que els estudiants alemanys entren en contacte directe amb el nostre català.

Els alumnes que prenen part en l’intercanvi amb l’IGS Sassemburg van tornar a tindre una molt activa jornada durant el dijous 13 de febrer. A part de les activitats acadèmiques, van fer una excursió al Kàrting de Roquetes on van passar un vespre molt actiu i agradable. Els professors Christopher Sach, Inga Berneburg i Emigdi Subirats van prendre part en el programa Primera columna del Canal 21 de televisió, en el qual van fer cinc cèntims sobre totes les experiències d’aquests dies. A la nit es va organitzar un sopar amb les famílies al restaurant Forn de la Canonja.
Els alumnes que VAN PRENDRE part en l’intercanvi amb l’IGS Sassemburg van tornar a tindre una molt activa jornada durant el dijous 13 de febrer. A part de les activitats acadèmiques, van fer una excursió al Kàrting de Roquetes on van passar un vespre molt actiu i agradable. Els professors Christopher Sach, Inga Berneburg i Emigdi Subirats van prendre part en el programa Primera columna del Canal 21 de televisió, en el qual van fer cinc cèntims sobre totes les experiències d’aquests dies. A la nit es va organitzar un sopar amb les famílies al restaurant Forn de la Canonja.
Divendres va ser una jornada d’alt rendiment acadèmic. Va tindre lloc un extraordinari debat entre l’alumnat del 1r de batxillerat tecnològic amb el de Sassenburg sobre energia solar. També una classe molt didàctica d’alemany entre els alumnes de 4t d’eso que cursen aquesta assignatura optativa i els alumnes alemanys de l’intercanvi. Es va celebrar una sessió musical amb la participació del professor Manel Alonso, i molts alumnes que van interpretar peces a la guitarra, a la vegada que la professora de teatre Manolita Nadal va organitzar una divertida activitat artística al saló d’actes. El matí es va acabar amb un partit de futbol 7 entre els alumnes dels dos centres.
Al vespre van pernoctar al refugi de la UEC al Port de Caro, on van passar una molt bona estona festiva i de germanor. Diumenge moltes de les famílies es van aplegar a Temps de terra d’Amposta per celebrar conjuntament una calçotada.