Visita a Leonardo Escoda

S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.

“El que m’agrada de crear és el diàleg de tu a tu amb l’obra, la complicitat del silenci, la companyia de la solitud”.

Leonardo Escoda (1956) és pintor i professor de pintura i de Teories de l’Estètica a l’Escola d’Art de Tortosa.  Alterna la creació pròpia amb la docència i, de tant en tant, es deixa portar per les circumstàncies del destí. El seu moviment nerviós contrasta amb l’elegància de les seves mans mentre ens passeja per les estances d’allò que sembla casa seva. Leonardo ens acull amb el posat d’un mestre però amb la calidesa d’un poeta.

“Ser artista és una manera d’entendre la vida, d’anar pel món, i fins i tot és una forma de trobar respostes”.

Aquest enigmàtic artista tortosí, va començar a crear quan era ben bé un marrec. El primer pinzell el va descobrir quan tant sols gatejava i ja llavors va sentir l’impuls d’embrutar parets i papers.

Al llarg de la seva trajectòria professional ha rebut diferents encàrrecs, com restaurar un retaule de la catedral o organitzar una exposició a diferents llocs emblemàtics de Tortosa “Anys de llum a la ciutat”. Però paradoxalment al que pot semblar, ha preferit mostrar les creacions alienes a les seves pròpies. S’ha dedicat, com un bon mestre, a donar impuls als seus alumnes. Diu que exposar és un acte d’exhibicionisme i ell, ha sabut reservar-se i esperar les oportunitats que li ha brindat el destí.

Leonardo es defineix com un contemporani del seu propi temps. “Sóc conscient que visc al món del segle XXI. La tradició i la informació del passat són molt importants malgrat les hem de mirar a través del retrovisor”.  Dóna importància a l’home modern, el qual viu en un estatus privilegiat gràcies als grans canvis tecnològics i científics dels últims dos segles.

Ens acomiadem de l’artista després d’una classe improvitzada de dibuix vertical amb carbonet. El grup de 3r F sent l’emoció de trobar-se enfront el paper blanc i pot expressar, individualment i lliure, allò que l’inspira. Leonardo cedeix ràpidament el protagonisme als nois i noies del projecte Diversi-art que, com ell, dissenyaran esbossos del seu projecte de vida.

Francina Prades

Tutora 3r ESO F