Participació en el II Congrés de Joves Científics

El dijous dia 26 de maig, 5 alumnes de 4t d’ESO del Joaquim Bau participaran al Museu Blau de Barcelona en la segona edició del Congrés de joves científics, on presentaran el treball que han estat preparant al llarg d’aquest curs com a Treball de Recerca de 4t d’ESO. També han preparat una sèrie de materials (pòsters, maquetes, experiments, …) que quedaran exposats, juntament amb els dels altres centres participants, en una de les sales del museu, i que podran ser visitats per la gent que acudeixi al museu.
En aquesta edició, els nostres alumnes podran compartir i treballar un mateix tema científic amb joves d’altres 4 centres que representen la geografia de Catalunya. En aquesta edició, els altres 4 centres participants són: Institut la Garrotxa (Olot), Institut Joan Oró (Lleida), Institut Oms i de Prat (Manresa) i Institut Eugeni Xammar (l’Ametlla del Vallès). Aquesta activitat representa una oportunitat d’assolir uns nous reptes en el seu procés d’aprenentatge i desenvolupament personal, d’adquisició de nous coneixements de manera vivencial a través del procés científic i del treball cooperatiu, millorant així el seu nivell d’autonomia i de creixement, tant individual com grupal. Es tracta en definitiva d’una experiència molt interessant, des del punt de vista científic, on sempre hem de tenir en compte que els alumnes i les alumnes són els protagonistes de tot el procés.
Des del centre volem donar-los molts ànims i felicitar-los pel gran treball realitzat al llarg de tot el curs.

museu_blau