SEGONA VOLTA, COMPROMÍS AMB EL MEDI AMBIENT O FILOSOFIA DE VIDA?

En el marc dels microprojectes d’aprenentatge-servei, l’alumnat de 3r ESO F s’ha reunit aquesta setmana amb la presidenta de l’entitat 2a volta, la senyora Margarita Wessels, per tal de dissenyar les línies de treball específiques per a aquest segon trimeestre. El grup va tenir l’oportunitat de descobrir tots els espais d’aquesta nau de 1500m2. la qual alberga objectes de tot tipus: mobiliari, llibres, vinils, utensilis de cuina, bicicletes i una llarga llista de productes que esperen comprador o compradora.

“Tenim la mateixa filosofia per objectes que per persones: res ni ningú és obsolet” afirmava Wessels en una entrevista per la publicació digital Surtdecasa. Aquesta holandesa aficanda a Tortosa desplega un missatge optimista sobre les segones oportunitats i la importància del reciclatge, dos dels punts forts d’aquest nou projecte. Així mateix, els mercats que organitza l’entitat el primer diumenge de cada mes representen una bona ocasió per endinsar-nos en aquesta cultura dels productes de segona mà, tan extesa en alguns països nòrdics i que aquí encara es troba en un punt incipient.

Les idees que sorgiren d’aquesta reunió han estat valorades pel grup en una taula de treball posterior en la qual, a més del grup d’alumnes, han participat alguns professors/es de l’institut. Aquí arrenca una nova aventura i un nou repte, fer de la segona volta un compromís extensible a tota la comunitat.

3r d’ESO F – Aula oberta