PROJECTE DE CONSTRUCCIÓ I RECOLLIDA DE JOGUINES

L’alumnat de 3r d’ESO F està immers en un projecte de confecció de joguines amb materials reciclats. Per una banda, es treballa al taller per donar forma a les joguines que prèviament s’han dissenyat; i per l’altra, es redacten les fitxes de material i procés de producció.
Paral•lelament, aquesta setmana s’ha impulsat una campanya de col•laboració amb Creu Roja Joventut, per tal que recollir jocs i joguines noves. Per tal de fomentar la participació, l’alumnat ha dissenyat uns cartells informatius que ha repartit per les aules i ha disposat un punt de recollida per a les aportacions que faci la comunitat educativa.
L’alumnat realitza, al mateix temps, activitats vinculades amb el món del joc i els canvis que s’han produït en aquest sector durant els últims anys. Una d’aquestes dinàmiques va ser un debat en què es va discutir sobre el valor sexista de les joguines. En aquest sentit, van participar activament aportant arguments fonamentats amb estudis, informacions extretes de diferents fonts i també basades amb la pròpia experiència.
En aquest projecte hi conflueixen les matèries de matemàtiques, tecnologia, visual i plàstica, ciències socials, llengua catalana, castellana i anglesa.

Francina Prades