ARRENCA DIVERSI-ART: LLUMS, CÀMERA…ACCIÓ!!

El passat dia 9 de desembre ens visità el realitzador ampostí Asbel Esteve (1979), autor de curtmetratge “In Albis” seleccionat al Festival de Cannes i creador del llargmetratge “Patuchas, el hombre de los mil limones” sobre la figura del dramaturg Juan Antonio Castillo. Com a exclusiva, aquest mes de desembre, el seu Spaghetti Western està entre els films guanyadors al Festival Alternatiu de Belgrad. Només podem dir que és un plaer que hagi accedit a col•laborar amb el nostre projecte.
Esteve va impartir unes nocions tècniques d’enregistrament en vídeo als alumnes de 3r ESO F per tal que els nois i noies puguin donar forma al projecte diversi-art, que just comença aquest mes de desembre amb la Biennal d’Art de Corbera d’Ebre. El Poble Vell serà el marc en el que els protagonistes d’aquesta aventura hauran de descobrir i analitzar manifestacions artístiques que evoquen valors com la pau, la llibertat d’expressió i altres drets humans.
El realitzador va oferir una primera part teòrica amb conceptes com l’enquadrament de la imatge, la seqüència, les primeres produccions cinematogràfiques…i una segona part de taller en què es va donar la possibilitat als nois i noies de recollir fragments audiovisuals en el context quotidià de l’esbarjo.
Els alumnes van agafar la càmera i la claqueta i van gravar escenes senzilles on els protagonistes eren ells mateixos. La iniciació al setè art, ens va fer aparcar, per un moment, la llibreta, els dossiers i la metodologia tradicional. Estem davant d’un nou repte, i no podem amagar la il•lusió per totes les experiències que ens esperen. Seguirem informant, perquè ho volem explicar i ho volem compartir.