Escola d’Hoteleria de les Terres de l’Ebre

L’Escola d’Hoteleria de les Terres de l’Ebre de l’Institut Joaquin Bau de Tortosa va estar present en el XII Concurs de Joves Cuiners/es i Cambrers/es de Catalunya celebrat a l’escola Sant Ignasi Sarrià de Barcelona el passat dijous 25 de maig.

En aquest concurs per estudiants estaven presents 16 escoles, tant públiques com privades, de tot Catalunya i es van donar cita un grup de 64 alumnes per preparar dos plats de cuina catalana, el “Putaco de tonyina” i la “Sopa de cireres”. A més de disposar només de dues hores per realitzar les receptes, havien de reinterpretar-les de manera lliure conservant els ingredients de la recepta original i afegint fins un màxim de cinc ingredients nous. Pel que fa a sala, havien de preparar i oferir un servei complet de sala, des de la rebuda fins a l’elaboració d’un cocktail, el “Kir Royal”, a la vista del jurat.

Aquest jurat estava format per més de quinze professionals en actiu i van ser els encarregats de decidir a qui corresponia cada premi.

Dels sis premis a concurs, els alumnes de l’escola de Tortosa se’n van endur un cap a les Terres de l’Ebre, concretament el de millor equip en sala i projecte de restaurant.

Els premiats, Xavier Mascarell de la Raval de Cristo, David Solé dels Reguers, Laura Príncep de l’Aldea i Laia Vidal, de Granollers (durant dos anys ha estat vivint a Tortosa per poder cursar el cicle), destacaven com ha estat de complicat en tan poc temps realitzar aquestes elaboracions davant personatges famosos i reconeguts, com ara Marc Ribas, presentador del programa Cuines de TV3 o el mateix Pep Nogué, cuiner, presentador i divulgador gastronòmic.

Amb aquest últim certamen, l’Institut dona per tancada la temporada de concursos amb alumnes, amb un bon resum. En total, dels cinc concursos als quals s’han presentat, han quedat finalistes en quatre i han aconseguit premis o mencions d’honor en els altres.

L’alumna de segon de Cuina i Gastronomia, Eulalia Cabrera, va guanyar el segon premi del “Concurs de Postres i Pastissos amb Clementina” de la fira de Tivenys l’octubre passat. A més, va quedar semifinalista i sols a una posició de la final del “Concurso Nacional Jóvenes Promesas de Cocina” convocat per Le Cordon Bleu de París a Madrid.

L’alumne de primer de Pastisseria, Rebosteria i Confiteria, Bernat Segarrà, va aconseguir el segon premi en el concurs “La Clemetina de Nules”.

Rafael Carceller, alumne de Cuina i Gastronomia, va ser escollit com a finalista pel Concurs “ De La Mar als Fogons, Cuina de la Galera de Cambrils”.

Aquesta nova promoció, que acaba en breus dies la seva formació a l’Institut, ha estat una de les més premiades quant a concursos tant dins com fora de la nostra província, i ha traslladat el nom de la ciutat de Tortosa i les Terres de l’Ebre més enllà de les nostres fronteres.

Felicitats, alumnes.  premiats laura-laia david-xavi-diploma alumnes escoles catalunya