Projecte educatiu:
enlace roto Document.

El projecte educatiu és la màxima expressió de l’autonomia dels centres, recull la identitad, n’explicita els objectius, n’orienta l’activitat i hi dona sentit amb la
finalitat que l’alumnat assoleixi les competències bàsiques i el màxim aprofitament educatiu.

PREINSCRIPCIÓ ESO

Dates clau:

enlace roto 17 d’abril: llista de sol·licituds amb puntuació provisional.

  • Del 17 al 22 d’abril: presentació de reclamacions.
  • 25 d’abril: llista de sol·licituds amb la puntuació un cop resoltes les reclamacions.
  • 2 de maig: llista ordenada
  • 10 de juny: llista d’alumnes admesos i llista d’espera

PREINSCRIPCIÓ BATXILLERAT

  • Oferta Institut Caterina Albert
  • Del 18 al 25 d’abril: presentació de sol·licituds
  • Fins al 26 d’abril: presentació de documentació

Comença a treballar el grup Stem robòtica 16-17.

stem3GRUP STEM ROBÒTICA 16-17
OBJECTIU: Promoure la vocació científica dels alumnes.
Es treballen aspectos relacionats amb la programació, components i muntatge de robots. A través de l’entorn gràfic Scratch programen robots Arduino. L’alumne realitza el muntatge físic Arduino adquirint coneixements elèctrics i electrònics alhora que aprèn les ordres que faran funcionar un robot.

ELS NOSTRES ALUMNES STEM ROBÒTICA 16-17
Zaida Espada – Izah Khan – Cristina Rodríguez – Evelyn Aguayo – Mark Bezzelt – Victor Cabaco – Ot Callau – Cristina Casas – Àlvaro Carmona – Arnau Gallardo – Cristhian Gómez – Yerai Leyton – Paula Lorca – Guillem Ruíz – Jack Silva – Arnau Terol – Conchi Vecino – Betsy Villegas .

ELS NOSTRES MENTORS, DOCTORANDS:
-Nathalie Cerón: Enginyera Física
-Joan Mora : Enginyer Informàtic

(Vegeu el vídeo del curs anterior)

Llegir més»

Participeu, el 30 de novembre, en un experiment mundial de Física!: El gran test de Bell

Des de l’institut, encoratgem l’alumnat, les famílies, tothom, a participar a l’experiment anomenat “El gran test de Bell” (The Big Bell Test)

Només cal informar-se i jugar a uns jocs a internet, des del lloc web de “The Big Bell Test”. Es tracta de jocs on s’ha d’intervenir de la forma més aleatòria possible.

D’aquesta manera, i tot “jugant” estarem aportant dades importants als laboratoris de Física de partícules, que els necessiten per comprovar teories científiques de Física quàntica, molt rellevants.

Es pot participar ara mateix, tot i que les dades del joc només es recolliran als laboratoris el dia 30/11/2016; ara, es pot participar per “aprendre” a jugar.

Ànims i endavant amb l’experimentació en ciència avançada!

Projectes 1r d’ESO: Taller per estudiar i evitar el malbaratament d’aliments.

Els dies 10, 13 i 14 d’octubre l’alumnat de Projectes de 1r d’ESO ha realitzat a l’institut un taller sobre el malbaratament d’aliments, a càrrec de Núria Casas, de l’entitat Espigoladors,

Amb el taller es vol sensibilitzar i educar a la societat sobre el problema del malbaratament d’aliments, promovent bones pràctiques i l’aprofitament dels aliments en totes les etapes de la cadena alimentària i en les cases.

A la primera part del taller s’ha fet un joc de rol, en el que uns alumnes feien d’agricultors, d’altres d’intermediaris (supermercats) i per acabar uns altres de restauradors. El joc simulava tres temporades, en les quals els protagonistes desenvolupaven les tasques pròpies de producció, distribució i venda d’aliments. Llegir més»

Informe de la primera preavaluació

Per veure-les cal entrar a l’espai moodle del nostre institut utilitzant el nom d’usuari i la contrasenya del vostre fill/a.

Informeu-vos de com podeu consultar-les amb la següent guia:

Ajuda per a les famílies per visualitzar les preavaluacions

preaval2

Les reunions amb familiars d’alumnat de batxillerat, un esdeveniment estimulant.

tutoriesL’assistència de familiars d’alumnat a les reunions d’inici de curs, són fets de gran importància educativa.

També al batxillerat, la col·laboració dels familiars de l’alumnat amb el professorat de tutoria i, mitjançant aquests, amb els equips docents, és essencial pel millor desenvolupament de l’ensenyament i l’aprenentatge. Llegir més»