Durant el primer trimestre l’alumnat de 4t d’ESO va dur a terme una *investigació sociològica dels usos del pati de l’institut des d’una perspectiva de gènere*. En una primera fase, l’alumnat de 4rt va observar i analitzar el comportament de les noies i els nois al pati, per veure el seu comportament i els espais on es troben més còmodes i poder detectar les seves necessitats.
A partir del recull de dades, van concloure que els nois ocupaven la major part del pati amb activitats motrius i d’alta intensitat mentre que les noies es quedaven amb un espai més residual i realitzaven activitats de baixa intensitat com seure i parlar.
Fruit d’aquest estudi, l’alumnat va suggerir una sèrie de propostes per fer del pati un espai més acollidor per a la totalitat de l’alumnat i on es respectessin per igual les necessitats de tots i totes.
Gràcies a la gentilesa i col·laboració de l’Ajuntament de Palau-solità i Plegamans, aquests dies uns operaris de l’Ajuntament ens estan instal·lant taules de pícnic al pati de l’institut que afavoriran que l’estona de pati sigui més respectuosa i igualitària i tingui en compte els diferents usos i preferències de tot l’alumnat.