Els patis coeducatius: Un projecte de reforma.

A l’Institut Can Periquet s’ha engegat una iniciativa per transformar el pati i fer-lo un lloc lliure d’estereotips i amb menys desigualtats.

Els alumnes de 4t d’ESO de l’institut Can Periquet estem portant a terme un projecte de pati coeducatiu amb l’objectiu de millorar l’espai del pati del nostre institut i fer-lo més just i igualitari.
El pati coeducatiu, conscient de la diferent socialització i dels diferents estereotips de gènere i de rol de gènere que els alumnes aprenem des de petits, intenta corregir aquests comportaments i erradicar-los. Ser conscients de les diferències de gènere i de les desigualtats que es viuen als patis és molt important per crear un espai lliure d’estereotips i en el que tothom se senti còmode.
La decisió de millorar el pati i no un altre espai del centre prové de la premissa de què, de tots els espais de l’institut, el pati és un lloc on s’interactua i socialitza de manera més lliure, on els professors no tenen tant de control, és per això, que els comportaments que es donen a l’hora del pati són més similars als que es donen fora de l’institut que els que es donen a les aules.
Per a fer aquest projecte caldrà fer un anàlisi de l’espai per ser conscients de quins usos se li dóna al pati, quines jerarquies hi ha i quines desigualtats es produeixen. Després de fer l’anàlisi necessari crearem unes propostes les quals presentarem a la direcció del centre, amb la intenció d’escollir-ne una i dur-la a terme.
Per tant, l’objectiu final d’aquest projecte és redissenyar l’espai de forma més equitativa, sense importar el gènere o edat.

Alumnes de Can Periquet redissenyant els patis de l’institut.