ELS MÒBILS AL NOSTRE INSTITUT

Després del debat entre tots els sectors de la nostra comunitat educativa i d’haver escoltat totes les veus, hem elaborat la següent proposta sobre l’ús dels mòbils a l’Institut Can Periquet.

Què hem fet durant aquest procés?

1. Hem escoltat l’opinió, les necessitats i també les dificultats sobre l’ús del mòbil dins del nostre centre.
  2. Hem elaborat una proposta tenint en compte els diferents punts de vista dels actors implicats i l’hem explicat a tots els membre de la comunitat.
  3. Hem arribat a uns acords i, per tant, a un compromís i a una responsabilitat per parts dels alumnes, de les famílies i dels docents.

Durant un mes, els tutors individuals han acompanyat als nostres nois i noies en l’implementació de la proposta i en les dificultats que s’hagin pogut trobat i, a través de les tutories i les assemblees, hem treballat l’ús responsable i la necessitat de que totes i totes ens ajudem per aconseguir un bon clima de treball a l’aula.

Aquests són els nostres acords:

1. Les aules, passadissos, lavabos, Àgora, vestidors i tots els espais interiors del centre seran lliures de mòbils. Per poder garantir la seguretat dels dispositius, els alumnes deixen a les 8h del matí els seus mòbils,  apagats,  en unes fundes visibles i transparents a les aules.
  2. Podran agafar els seus dispositius quan el docent ho cregui convenient i formi part de l’aprenentatge dels alumnes.
  3. Els alumnes els podran agafar de les bosses per anar a Educació Física, taller, laboratori o a una altra aula, recordant que, els passadissos, són espais lliures de mòbils.
  4. A les classes d’Educació Física els deixaran en unes caixes per poder garantir la seva seguretat.
  5. Els alumnes el podran agafar a l’hora del pati i fer-ne un ús responsable. Això implica no fer fotografies, gravacions, música amb el volum molt alt, tik tok…
  6. En tornar del pati el dipositaran novament  a les fundes de l’aula.
  7. Per ajudar a alumnes, docents i personal PAS, es penjaran cartells que recorden la normativa.
  8. Si els alumnes han de trucar les famílies, ho faran a través dels telèfons fixos que disposa el centre, a consergeria i administració.
  9. Què passarà si no compleixo la normativa?
  • El professor demana el mòbil a l’alumne/a i  aquest es deixarà a direcció que el retornarà 14:30 hores.
  • En cas de reincidència, hauran de venir les famílies a buscar-lo.

DARRERA AQUESTA PROPOSTA HI HA TREBALL, ESFORÇ, COMPROMÍS  I UN OBJECTIU COMÚ: APRENDRE EN UN BON CLIMA I AMBIENT DE TREBALL

GRÀCIES A TOTA LA COMUNITAT DE CAN PERIQUET !!!!!!!