Premi per a projectes de transformació i millora educativa de l’ICE de la UAB

Un grup d’alumnat, professorat i famílies hem anat a l’Institut de Ciències de l’Educació (ICE) de l’Universitat Autònoma de Barcelona per a recollir l’ajut atorgat per desenvolupar projectes de transformació i innovació educatives. Enguany han estat 4 els centres que han rebut una ajuda econòmica d’un total de 60 projectes presentats en aquesta convocatòria que s’ha obert en el marc de 50è aniversari de l’ICE de la UAB. Estem molt satisfetes de tenir aquesta oportunitat i continuar treballant per a la millora i la transformació educativa des de la nostra experiència quotidiana.

El projecte INSTRONIKS que s’ha presentat es desenvoluparà durant el curs 2020-2021 amb l’alumnat de 3r d’ESO en l’àmbit STEAM que és l’espai curricular on s’integren les àrees de física, química, tecnologia, matemàtiques i música. INSTRONIKS té com a finalitat la construcció d’un instrument electrònic i per aconseguir-ho es desenvoluparan propostes d’activitats que permetran aprendre nous continguts de programació, d’electrònica i de llenguatge musical. L’ajut de la beca permetrà adquirir el material necessari per implementar el projecte, realitzar una formació dirigida al professorat durant el mes de juliol i dissenyar i desenvolupar una seqüència d’activitats amb l’alumnat durant el proper curs escolar. Aquesta iniciativa ja s’ha implementat a d’altres instituts del Vallès Occidental amb molt bona acollida i valoració.