“Porto dos anys fent les pràctiques del PDC al Fotoprix, i a l’estiu passat m’hi vaig quedar a treballar”

L'alumna de l'institut Baix a mar Sara Chica, darrere del taulell de la botiga Fotoprix

L’alumna Sara Chica confessa que està “encantada” amb les pràctiques del Programa de Diversificació Curricular que fa a la botiga Fotoprix, situada a la Rambla Principal, cantonada amb plaça de les Neus de Vilanova i la Geltrú. “Cada dimecres i divendres, de les 9.30 a les 13.30h, vinc a la botiga, mentre que els altres dies, a l’institut Baix a Mar”, explica la Sara. De fet, l’alumna explica que porta “dos anys fent-les al Fotoprix”, i fins i tot l’estiu passat s’hi va quedar a treballar.

Les tasques que més li agraden fer a la Sara Chica són les comandes dels clients, escriure-les en un paper, perquè els tècnics de la botiga les facin. “Acostumen a encarregar-me impressions d’imatges, però també hi ha persones que ens porten fotografies de quan eren petits, que amb el pas del temps s’han deteriorat, i ens demanen si les podem retocar o millorar perquè la foto en recobri la qualitat”, explica la Sara.

Sara Chica, de 4t d’ESO, i l’encarregada de la botiga Fotoprix, Rosa Pallàs

La Sara està acostumada a fer servir els ordinadors de la botiga, des d’on imprimeix les fotografies que els clients envien, normalment per correu electrònic, malgrat que també n’hi ha que les porten desades en un llapis òptic. Malgrat que sembli que la gent prefereix tenir les fotografies desades al carret del mòbil, “tenim molts encàrrecs d’impressions, i a més en diversos suports”, diu l’alumna. “A part de paper fotogràfic, també pot ser en goma-escuma (coneguda popular com “foam”), en pòster tipus collage, en tasses, samarretes, calendaris, clauers, taulells de jocs i mil i una altra idees”, explica Chica.

A més, l’alumna de l’institut Baix a mar també fa fotografies de mida carnet, que és un altre servei més del Fotoprix. “Combino els encàrrecs de fotos de carnet juntament amb les altres tasques”.

Per continuar, l’alumna del PDC, que va arribar de l’Equador quan tenia 2 anys, diu que, l’estiu passat, quan ja havia acabat el curs escolar, l’encarregada del Fotoprix li va trucar perquè hi continués, però llavors treballant. “Aquest any no sé si serà igual”, diu la Sara. I just quan diu la frase, una companya de la botiga li diu: “Segur que sí, que també hi treballaràs aquest estiu”.

Encarregada i alumna, davant dels pòsters fotogràfics que la botiga Fotoprix fa