“M’agrada el repte de resoldre problemes en un temps determinat, i veure alumnes cridar d’alegria perquè han resolt un problema de Matemàtiques”

Com et sents com a cap d’estudis de l’Institut Baix a mar?

Em sento il·lusionat per poder fer una feina que m’agrada.

Qui et va proposar ser cap d’estudis?

M’ho va proposar la Roser Cervera, la directora, perquè feia temps que ens coneixíem, i també perquè havíem treballat junts abans. I entenc que el perfil que veia en mi li va bé per al funcionament de l’institut.

Quins canvis hi has fet durant el temps que portes com a cap d’estudis?

Un dels últims canvis que he dut a terme, i ja heu començat a notar els alumnes de l’ESO, és que diàriament les famílies reben un correu que explica i notifica si hi ha hagut cap observació o bé si ha faltat el fill o filla a classe.

Com a professor de Mates, quan et vas començar a interessar per la matèria?

No et puc dir des de quan m’agraden les Mates, perquè jo crec que sempre m’han entusiasmat. Així que suposo que devia començar de petit. De fet, em ve a la memòria que jo parlava de Mates amb nens més grans.

Com et prepares per a les classes?

El primer que faig és anar a jornades de formació professional. Això ho procuro sempre que puc, perquè és la manera com estic al dia sobre l’aprenentatge de les Matemàtiques. Per continuar, comprovo a casa que tot el que explicaré a classe surt i va bé.

Quin és el tema relacionat amb Mates que més t’apassiona?

La geometria.

L’Institut participa en el concurs Copa Cangur. Què en destaques?

M’agrada el repte de resoldre problemes en un temps determinat, i també veure alumnes cridar d’alegria perquè han resolt un problema de Matemàtiques.

Tens fills? T’agradaria introduir en ells la teva passió sobre les Mates?

En tinc dos. La primera cosa important per a mi és que en soc el pare; no el seu professor. Tot i així, de vegades em veu preparar un joc per a la vostra classe i em diu “papa, m’expliques què estàs fent?”, i llavors evidentment l’hi explico. Per acabar, et dic que m’agradaria que fossin, professionalment, el que volguessin.