XERRADA INSTITUT GUTTMANN- CFGS D’ENSENYAMENT I ANIMACIÓ SOCIOESPORTIVA

@FPDUAL, #FP, #FPCAT

El passat 13 de gener, l’alumnat de 2n curs del CFGS d’Ensenyament i Animació Socioesportiva va assistir a una xerrada que s’organitzà des del departament d’Activitats Físiques juntament amb l’Institut Guttmann. Aquesta va tenir lloc a la sala d’actes del nostre institut.

L’Institut Guttmann és una entitat d’iniciativa social compromesa amb la promoció, la defensa dels drets i efectiva equiparació d’oportunitats de les persones amb discapacitats. L’objectiu principal és promoure, impulsar i aconseguir la rehabilitació integral de les persones afectades per una lesió medular, un dany cerebral adquirit o una altra capacitat d’origen neurològic.

L’any 1991 va posar en marxa una iniciativa sota el nom “Stop al cop”, amb el suport del Servei Català de Trànsit. Actualment, el programa es diu “Game Over”, i va dirigit a joves a partir del 15 anys. Són sessions de sensibilització que es duen a terme per monitors/es, tots ells, persones que han patit en primera persona un accident de trànsit amb greus seqüeles i donen testimoni de la seva experiència.

L’alumnat d’EAS va tenir la oportunitat de conèixer aquestes situacions i el valor que té l’esport i l’activitat física en la vida de les persones afectades per qualsevol de les situacions anteriorment citades.