XERRADA DE GEOLOGIA

Els dies 17 i 18 de febrer l’alumnat de 4t d’ESO de l’optativa de biologia i geologia i de 1r i 2n de batxillerat cientificotecnològic va poder gaudir d’una xerrada sobre la Geologia. Genís Nin, exalumne del centre, que cursa actualment 3r de geologia és qui la va impartir. Va voler trencar els mites de la geologia. Tots els alumnes de l’Andreu Nin ja saben que les roques parlen, ens expliquen històries si som capaços d’escoltar-les. En Genís ens va ensenyar que a més a més de les roques hi ha altres branques molt interessants com la geofísica, hidrogeologia, riscos geològics, hidrogeologia. I ho va fer fent-nos un petit repàs de geologia: inici de l’univers, formació de la Terra, tectònica de plaques i classificació de roques. Va acabar amb diversos casos pràctics en els quals es necessita la presència dels geòlegs: el cas Castor, el tsunami del Japó i la falla de Sant Andrés. Va apropar la geologia a l’alumnat i aquests van poder conèixer noves sortides professionals.