SORTIDA A TARRACO

El dia 2 de març els alumnes de 1r d’ESO de l’Institut Andreu Nin vam anar a Tarragona a gaudir del seu patrimoni històric.

En primer lloc, vam veure la maqueta de com era la Tarraco romana i, tot seguit, vam visitar el passeig arqueològic vora les muralles, el circ romà i l’amfiteatre, fent una petita parada a la Catedral tarragonina. La visita guiada va permetre que l’alumnat reflexionés sobre casos concrets de persones de la societat de l’antiga Roma a mesura que anava donant voltes per una ciutat plena d’història.

Després d’una petita pausa per esmorzar amb vistes a l’amfiteatre i al mar, vam anar a dibuixar la barana més emblemàtica de Tarragona, aquella que relacionem amb “tocar ferro”: el balcó del Mediterrani. Amb algun vaixell a l’horitzó i amb un fons blau, tant del cel com del Mare Nostrum, l’alumnat va dibuixar la silueta de la famosa barana.

D’aquesta manera, l’alumnat de 1r d’ESO ha pogut fer una autèntica immersió a la història del món antic: sortint de l’aula, on moltes vegades tot és molt abstracte, ha pogut estar en contacte amb les restes arqueològiques de la civilització romana i, a través d’aquestes, entendre-la millor. També, han pogut relaxar-se mentre dibuixaven tranquil·lament un paisatge força harmoniós, demostrant les seves habilitats artístiques.