DIA DE L’EDUCACIÓ FÍSICA AL CARRER-CFGS D’ENSENYAMENT I ANIMACIÓ SOCIOESPORTIVA

El Dia de l’Educació Física al Carrer és una iniciativa que vol mostrar a la societat com és l’actual Educació Física que s’imparteix a les escoles i instituts. Aplega estudiants, professors i voluntaris seguint el lema “Estil de vida actiu per a tots i per sempre”. Enguany se celebra la 9a edició a nivell estatal. Aquest dia s’acostuma a celebrar el 25 d’abril arreu.

A l’Andreu Nin, i per primer cop, s’engega aquest projecte des del MP3-Planificació de l’activitat física, que s’imparteix a primer curs del CFGS d’EAS (Ensenyament i Animació Socioesportiva).

L’alumnat de 1r curs elabora aquest projecte amb el guiatge del professorat, duent a la pràctica tota la part teòrica que engloba el Mòdul.

El grup del cicle d’EAS es va dividir per tal de crear diferents activitats dirigides per a un nivell de l’ESO del nostre institut, en aquest cas, 4t d’ESO va ser el nivell que va gaudir d’una bona part del matí fent activitat física al carrer. El lloc escollit va ser La Rambla del municipi on s’ubica l’institut, el Vendrell.

Una jornada que va voler donar a conèixer la importància de l’Educació Física pel desenvolupament integral de la persona, una Educació Física integradora, variada i divertida, que mostra a la societat part de la feina realitzada a les classes i que promou la difusió d’activitats físiques saludables poc conegudes.

A part dels objectius citats anteriorment, el fet d’elaborar i executar un event d’aquestes dimensions, on és necessària la implicació d’entitats  i organismes, com el propi Ajuntament del Vendrell, genera en l’alumnat del cicle una bagatge pràctic molt important, alhora que dóna sentit als continguts teòrics del propi cicle.