SORTIDA A LES COVES DEL SALNITRE I LA MUNTANYA DE MONTSERRAT

Fa just una setmana, l’alumnat de 3r d’ESO vàrem fer la nostra sortida anual per conèixer la geologia i la biologia d’una de les zones més emblemàtiques de Catalunya, la Muntanya de Montserrat.

A les primeres hores del matí, per obrir boca, vàrem visitar les coves del Salnitre, a Collbató, on a més de fer un viatge per la història d’aquestes coves vàrem poder veure estalactites i estalagmites; i entendre el procés de formació càrstic que va donar lloc amb el temps amb el modelatge actual.

Després, i un cop esmorzats, vàrem començar la nostra ruta de senderisme per aquesta muntanya tan nostra, Montserrat.

Juntament amb els alumnes d’EAS, que ens feien el monitoratge (per cert, moltes gràcies!) vàrem poder entendre com es va formar i com seguirà canviant aquesta muntanya, així com quines són les característiques més rellevants de la seva flora i fauna, tot fent una ruta de senderisme des del poble de Collbató fins el Monestir de Montserrat, respirant i escoltant la natura.