L’HORTET DEL SIEI

Aquest és el cinquè curs que es  posa en marxa l’HORTET DEL SIEI.

Els alumnes del SIEI compten amb un espai tancat, a l’edifici B, on cada curs comencen de zero per donar vida a l’hort. Aquest any l’han ampliat afegint una zona dedicada exclusivament a les herbes aromàtiques, com la menta, la lavanda, la farigola o el romaní, entre d’altres. A més a més, a banda d’aquestes flairants novetats, com cada temporada s’han plantat faves, pèsols, espinacs, canonges, pastanagues i raves. Tot està en procés de creixement, però en breu esperem poder començar a fer la collita de les faves.

Les tècniques de cultiu que utilitzem es basen en principis ecològics i de respecte a la terra i la naturalesa. A més a més, la producció dels aliments és totalment natural, ja que no s’utilitzen productes químics ni tècniques artificials.

Cada dimarts dediquem dues hores a aquestes tasques,en què, tot el grup (8 alumnes) realitza tasques de millora i manteniment de l’hort. Així, amb aquest projecte els nostres educands aprenen a utilitzar les diferents eines, fan el seguiment de tot el procés evolutiu vital de les plantes de l’hort, ajudant-los en la comprensió del cicles biològics i aprenen les diferents varietats que el nostre clima ens permet conrear a cada temporada. Així mateix,  s’aconsegueix una millor relació amb l’entorn a partir d’un canvi d’actituds i valors  dels  alumnes, es promou l’educació i conscienciació ambiental, que tanta falta ens fa, alhora que es produeixen aliments segurs i respectuosos amb el medi ambient.

Esperem seguir millorant, aprenent i ampliant aquest espai verd i ple de vida.